diumenge, 24 de gener del 2010

El correu electrònic i el màrqueting

Consisteix en la utilització d'e-mail amb fins comercials, de tal manera que mitjançant l'enviament d'emails o prospectes als clients es preten mantenir-los informats sobre els productes o serveis i iniciar un diàleg en dues direccions (empresa - client o prospecte i viceversa) .

Quin és el seu objectiu?

Posar un missatge actiu a la vista de compradors predisposats.

Quan parlo de missatge actiu em refereixo a que en certa manera els correus tenen "vida" ja que podem interactuar amb ells (entrant als enllaços actius que l'email té).

De totes les eines de màrqueting online l'e-mail màrqueting és l'única que estableix un diàleg bidireccional i ben utilitzat permet no només la retroalimentació contínua amb el client o prospecte sinó que ens ofereix la possibilitat d'arribar a establir una relació de confiança amb els nostres clients o prospectes. Ara bé, aquesta relació ha de fonamentar en el permís, de manera que hem de buscar els mitjans per aconseguir el permís dels nostres clients o prospectes per enviar e-mails i no anar a pràctiques tan poc recomanables com SPAM (tant del tema referent a aconseguir adreces de correu com del SPAM ja parlaré en futurs articles ja que es mereixen un tractament individual).

L'email màrqueting és una eina poderosa?

Sense cap dubte ja que a través de l'email qualsevol empresa pot posar a la vista de clients o prospectes predisposats favorablement davant teu producte o servei, missatges comercials segmentats i personalitzats promocionant els seus productes o serveis.

Així mateix, de totes les eines de màrqueting en línia, l'e-mail màrqueting és la que té els ràtios de resposta (entenent resposta com el entrar en els enllaços que l'email té) o percentatge de clics i de conversió més alts. Si a això hi afegim la circumstància que:

- Permet un diàleg continu amb els clients o prospectes.
- El missatge arriba als seus destinataris en qüestió de minuts o com a molt hores.
- És una eina de màrqueting online molt barata.
- Permet analitzar els resultats de les campanyes de correu electrònic en un parell de dies, tenint una completa informació sobre email oberts, enllaços utilitzats, persones que s'han donat d'alta en els nostres serveis, persones que han comprat, etc, i en funció d'aquests dades prendre les mesures apropiades.
- Permet la utilització de diferents formats (text o html) així el format que en un futur serà tota una revolució: el format multimèdia.

He destacat alguns dels avantatges, les quals no han de ser les més importants ni les úniques, que té la utilització de l'email com a eina de màrqueting.

INS CAMPS BLANCS

Musica sintética

La ecualización de música digital puede ser controlada con este pequeño programa.